Deprecated: mysql_pconnect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/lemat/public_html/multimed-lodz.pl/class/models/Connection.php on line 9
PORADNIA LEKARZY RODZINNYCH

Poradnia Lekarska MULTIMED

tel: (0-42) 634 24 07     42 634-94-10

ŁÓDŹ  90-741

ul. 1-go Maja 42/44

 

 

Standard organizacyjny TELEPORADY w ramach

PODSTAWOWEJ OPIEKI ZDROWOTNEJ

w Nzoz Multimed

 

Niniejszy dokument został opracowany na podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 12 sierpnia 2020 r. w sprawie standardu organizacyjnego teleporady w ramach podstawowej opieki zdrowotnej (z późn. zmianami)

 

Stosowna informacja o udzielaniu świadczeń w ramach teleporady  znajduje się w miejscu wykonywania świadczeń – oraz na stronie internetowej przychodni pod adresem  http://www.multimed-lodz.pl

Pacjent ma  również prawo uzyskać telefonicznie wszelkie informacje na temat standardu organizacyjnego teleporady – w tym w szczególności na temat  warunków udzielania teleporady.

 

 

TELEPORADA W RAMACH POZ  UDZIELANA JEST WG NASTĘPUJĄCYCH STANDARDÓW:


PODSTAWOWE ZASADY  KORZYSTANIA Z  TELEPORADY:

  1. TELEPORADY W POZ udzielane przez lekarzy, pielęgniarki lub położne, w zakresie ich kompetencji:
  2. Teleporada NIE  jest  jedyną formą udzielania świadczeń w POZ

                         W NZOZ MULTIMED  , Pacjenci mają również dostęp do:

                            – porady udzielanej w warunkach ambulatoryjnych;

                            – porady udzielanej w warunkach domowych;

                      Wizyty osobiste są realizowane z zastosowaniem środków bezpieczeństwa, związanych z ryzykiem zakażenia   SARS CoV-2 i zgodnie z obowiązującymi wytycznymi w tym zakresie.

  1. Każde świadczenie zdrowotne, udzielane  tak w  bezpośrednim kontakcie z pacjentem jak i na odległość przy użyciu systemów łączności, powinno być udzielone po wcześniejszym umówieniu i rozpoznaniu potrzeby zdrowotnej pacjenta.
  2. Pacjent ma prawo do zgłoszenia woli osobistego kontaktu  z właściwym personelem medycznym w ustalonym czasie.
  3. Teleporady udzielane  przez lekarzy oraz przez pielęgniarki i położne, są bezpłatne. Skorzystać z nich mogą pacjenci, którzy złożyli deklaracje wyboru lekarza /pielęgniarki /położnej  w NZOZ MULTIMED
  1. teleporady udzielane są telefonicznie w warunkach gwarantujących poufność pacjenta;
  2. teleporadę można zgłosić: telefonicznie lub osobiście, w tym również za pośrednictwem osoby trzeciej.
  3. teleporada powinna być zrealizowana nie później niż w pierwszym dniu roboczym następującym po dniu zgłoszenia się pacjenta do podstawowej opieki zdrowotnej za pośrednictwem systemu łączności lub osobistej,
  4. Teleporada może być udzielona również w późniejszym niż w określonym w pkt 5. pierwszym terminie ustalonym w porozumieniu z pacjentem lub jego opiekunem ustawowym


USTALENIE TERMINU ŚWIADCZENIA

  1.  Umówienie terminu udzielenia  świadczenia zdrowotnego odbywa  się na drodze telefonicznej pod numerem telefonu  rejestracji poradni lub osobiście
  2. Podmiot leczniczy dokłada wszelkich starań, aby  zapewnić w przychodni taką liczbę stanowisk telefonicznych, która zapewni możliwość płynnej rejestracji pacjentów i udzielania teleporad.
  3. Pacjent (lub osoba przez niego upoważniona)  w trakcie rozmowy powinien mieć możliwość zgłoszenia potrzeby zdrowotnej, a pracownik odpowiedzialny za rejestrację powinien:

    a. rozpoznać potrzebę zdrowotną,

    b. zweryfikować możliwość udzielenia świadczenia w POZ

    c. wpisać świadczenie do terminarza przyjęć 

    d. poinformować pacjenta, na jakich zasadach odbywać się będzie  teleporada. 

    4. Termin teleporady ustalany jest wspólnie z pacjentem – w dniach i godzinach pracy POZ (dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach pomiędzy 08.00 – 18.00) – w przypadkach uzasadnionych medycznie teleporada udzielana jest niezwłocznie.

REALIZACJA  TELEPORADY

  1. Osoba udzielająca świadczenie jest zobowiązana do trzykrotnej próby nawiązaniu kontaktu z pacjentem w ustalonym terminie, w odstępie nie krótszym niż 5 minut, w celu udzielenia teleporady. W momencie jego braku porada zostaje anulowana. We wskazanym przypadku, pacjent powinien skontaktować się ponownie z rejestracją i dokonać powtórnej rejestracji.
  2. NZOZ MULTIMED nie ponosi odpowiedzialności za usterki techniczne, uniemożliwiające nawiązanie lub kontynuowanie połączenia, nieleżące po stronie placówki- wówczas ponowiona zostanie próba połączenia, ale jedynie w ramach czasu przewidzianego na poradę.
  3. Teleporada następuje po weryfikacji  tożsamości pacjenta. Personel medyczny zadaje pacjentowi pytania weryfikujące tożsamość np.: PESEL, adres zamieszkania itp.
  4. W ramach TELEPORADY  lekarz/pielęgniarka/położna:
  5. dokonuje oceny stanu pacjenta (na podstawie badania podmiotowego i po analizie dostępnej dokumentacji medycznej), ustala czy teleporada jest wystarczająca dla aktualnego problemu zdrowotnego, czy konieczna będzie wizyta osobista (stacjonarna), wizyta domowa, czy inne świadczenie medyczne – o czym informuje pacjenta
  6. w uzasadnionych przypadkach wystawić: skierowanie, e-ZLA,        e-recepte, , e-zlecenie na wyroby medyczne.
  7. zleca badania laboratoryjne lub obrazowe,
  8. interpretuje wyniki badań dostępnych w dokumentacji medycznej,
  9. udziela informacji na temat przyjmowanych leków,
  10. w oparciu o przeprowadzony wywiad oraz dokumentację medyczną, kieruje pacjenta na wizytę stacjonarną,
  11. Osoba udzielająca teleporady dokonuje  adnotacji w dokumentacji medycznej o realizacji świadczenia zdrowotnego w formie teleporady.
  12. Przed zakończeniem teleporady lekarz/pielęgniarka/położna POZ podsumowuje przeprowadzoną teleporadę  i weryfikuje, czy przekazane zalecenia są dla Pacjenta zrozumiałe. W przypadku zgłoszenia przez pacjenta jakichkolwiek wątpliwości – wyjaśnia je

REALIZACJA E-RECEPTY

Jeśli podczas teleporady   LEKARZ wystawia e-Receptę, Pacjent otrzymuje SMS-a z 4-cyfrowym kodem PIN umożliwiającym zrealizowanie e-Recepty w aptece bądź też 4-cyfrowy kod PIN jest podawany pacjentowi już w trakcie teleporady. Wystawioną e-Receptę można zrealizować   w dowolnej aptece, podając otrzymany numer PIN oraz numer PESEL

REALIZACJA  E-SKIEROWANIA

Jeśli podczas teleporady  personel medyczny wystawia e-skierowanie, Pacjent otrzymuje SMS-a z 4-cyfrowym kodem PIN bądź też 4-cyfrowy kod PIN jest podawany pacjentowi już w trakcie teleporady. Wystawione e-skierowanie można zarejestrować  osobiście lub telefonicznie u wybranego świadczeniodawcy udzielającego świadczeń w zakresie objętym skierowaniem  podając  4-cyfrowy kod i PESEL.

REALIZACJA  E – ZLECENIA NA WYROBY MEDYCZNE

Jeśli podczas teleporady  personel medyczny wystawia e-Zlecenia na wyroby medyczne, Pacjent otrzymuje przez telefon lub SMS-a numer zlecenia, który uprawnia do zrealizowania tego zlecenia w dowolnie wybranej placówce aptecznej lub w sklepie medycznym.

REALIZACJA ZLECEŃ BADAŃ DODATKOWYCH

Jeśli podczas teleporady  LEKARZ  skieruje Pacjenta na badania laboratoryjne, obrazowe, będące w kompetencji lekarza POZ Pacjent lub osoba upoważniona zgłasza się do rejestracji po odbiór wystawionych skierowań.

ZACHĘCAMY DO  AKTYWACJI INTERNETOWEGO KONTA PACJENTA (IKP)

Internetowe Konto Pacjenta to bezpłatna aplikacja Ministerstwa Zdrowia, w której szybko i bezpiecznie można sprawdzić informacje o swoim zdrowiu (https://pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta).

 

 

 

Każdy  może zostać Pacjentem naszej Przychodni

wystarczy odwiedzić naszą placówkę i wypełnić deklarację wyboru lub złożyć ją drogą elektroniczną. 

Wprowadzenie  obsługi elektronicznej deklaracji podstawowej opieki zdrowotnej umożliwia złożenie jej za pośrednictwem internetu, bez konieczności wychodzenia z domu.

Każdy pacjent, który chce skorzystać z pomocy NZOZ Multimed w ramach podstawowej opieki zdrowotnej powinien złożyć deklarację wyboru lekarza, pielęgniarki i położnej. Złożenie deklaracji jest bezpłatne  i nie wymaga wypisania się z poprzedniej placówki medycznej.

Deklaracje można złożyć za pośrednictwem Internetowego Konta Pacjenta (IKP) na stronie pacjent.gov.pl.


Udostępniliśmy dla Państwa możliwość zamawiania RECEPT  drogą mailową


 maja.recepty@gmail.com


W mailu muszą być zawarte informacje:

  1. Imię i nazwisko Pacjenta
  2. Pesel lub data urodzenia
  3. Nr. telefonu Pacjenta
  4. Zapotrzebowanie na LEKI STAŁE: nazwa leku, dawka, ilość

 Kod do recepty zostanie przesłany SMS na podany nr. telefonu